חיפה בשבת

לעיר השלישית בגודלה בישראל יש המון מה להציע לצעירים ולסטודנטים שמתגוררים או מבקרים בעיר. מה תוכלו למצוא בעיר בשבת? ובכן, להלן סקירה מיוחדת בנושא.

חיפה: עיר ללא הפסקה, גם בשבת!

בשנים האחרונות ניתן להבחין כיצד חיפה (העיר השלישית בגודלה) משנה את פניה, לא מעט בזכות רבבות של צעירים וצעירות שמגיעים להתגורר בעיר בעקבות לימודים אקדמאיים. למעשה, בעבור סטודנטים חיפה מהווה עיר ללא הפסקה שמציעה מסעדות מצוינות, מקומות בילוי וכן אתרים שפתוחים בשבת ועל כן מאפשרים לנצל את השבת מבלי לצאת מהעיר. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי חלק מהמקומות בעיר סגורים ועל כן רצוי לבדוק מראש לגבי שעות הפתיחה, כך שתוכלו לתכנן את יום החופש שלכם כהלכה. נוסף לכך, מקומות הבילוי כמו גם האתרים פועלים ע"פ זמני כניסת השבת. ניתן להתעדכן בשעות פה, ובכך להוביל בסופו של דבר לניצול זמנים מקסימלי.

מהם המקומות השווים לביקור בעיר בשבת?

העיר חיפה היא עיר ייחודית המורכבת מניגודים המשתלבים האחד בשני בצורה מושלמת, לא מעט בשל הרכב האוכלוסייה המעורבת ועל כן העיר מאופיינת בתרבות עשירה המשלבת בין טבע, קולינריה (גם בתחום הטבעוני) וחוף הים. מאחר וחיפה משדרת עסקים כרגיל גם בשבת, ניתן לשלב בין מספר אטרקציות:

המושבה הגרמנית

המושבה הגרמנית נחשבת לאחד המקומות היפים ביותר בעיר חיפה, כמו גם בישראל. שדרות בן גוריון (בדומה לתל אביב) נחשבת לשכונה מבוקשת בשל המסעדות, פאבים ופינות חמד שפתוחות לציבור הרחב בשבת. מומלץ לשבת באחד מבתי הקפה לארוחת בוקר ולהמשיך לסיורים מודרכים במוזיאון העיר וכן בית הספר החקלאי כמו גם לא לפספס את נקודת התצפית המשקיפה לעבר הגנים הבהאיים שמהווים בפני עצמם אטרקציה בולטת בעיר.

רחוב מסדה

אין סטודנט שלא מכיר את רחוב מסדה. מדובר ברחוב צעיר שמזוהה מאוד חבר'ה צעירים בשל המסעדות, ברים ופאבים כמו גם מסיבות רחוב שמושכות מאות צעירים כמו גם תיירים מדי שבת. אם אתם מחפשים מקום להעביר בו את השבת בצורה נעימה אבל גם צעירה, זה לגמרי המקום בשבילכם.

ואדי ניסנאס

מחפשים מקום מושלם המשלב בין היסטוריה לבין קולינריה? ובכן, רחוב ואדי ניסנאס פתוח ביום שבת ומציע מסעדות, דוכנים כמו גם מעדניות וקונדיטוריות משובחות. מעבר לכך, מדובר ברחוב קסום המשלב בין מבנים אדריכליים שנבנו בתחילת המאה ה 19 לצד סמטאות ששופצו רק לאחרונה ומקיפות את השכונה.

העיר התחתית

העיר התחתית בחיפה נמצאת בתנופה אדירה של פיתוח, לא מעט בזכות חבר'ה צעירים שהחליטו לשקם את השכונה ולהפוך את העיר התחתית לשם דבר ולמתחרה לא קטנה לתל אביב. בעיר התחתית תוכלו למצוא מסעדות חדשות לצד פאבים כמו גם שוק תורכי הפועל בימי שבת ומציע את מיטב הקולינריה המקומית, במחירים נגישים לכל כיס. בשבתות לא פעם מתקיימות מסיבות של סטודנטים באזור ועל כן מומלץ להתעדכן דרך הרשתות לגבי מסיבות ואירועים.

נמל חיפה

חיפה מזוהה יותר מכל עם הנמל שלה שעבר שיפוץ מקיף בהשקעה של מיליונים. ניתן לתאם מראש סיור מודרך בנמל או פשוט להגיע ולטייל לאורך הנמל והחוף, ובכך לקבל נקודת מבט עוצרת נשימה לעבר העיר. במידה ומדובר ביום קיצי, ניתן בהחלט לשבת בחוף דדו שנחשב לאחד החופים האהובים ביותר ע"י צעירים וסטודנטים.

לסיכום, חיפה היא עיר מתפתחת ותוססת שמציעה לא מעט אתרים לבילוי אך גם אטרקציות בדמות חדרי בריחה, טיולים בחיק הטבע וכן חוף ים משגע שבו תוכלו להעביר שבת קסומה ובלתי נשכחת בעיר שרק מתפתחת ומתחדשת.