תקופת הלימודים היא ללא ספק תקופה מלחיצה, ולכן לא מעט סטודנטים לא מצליחים להשקיע את הזמן בתחביבים או אפילו בספורט. כיצד בכל זאת תוכלו לשלב פעילות גופנית גם במהלך התואר? להלן מדריך מיוחד שבאמצעותו תוכלו להיכנס לכושר – ולשמור על הבריאות.

שמירה על כושר בזמן תקופת הלימודים – אתם בהחלט יכולים!

כסטודנטים, אתם לא פעם נאלצים להתמודד עם לא מעט לחצים שמשפיעים מאוד על היכולת שלכם להתרכז וללמוד או סתם פשוט להסיח את דעתכם לאחר יום עמוס בלימודים. לפעילות גופנית סדירה יש השפעה אדירה על הבריאות הנפשית והפיזית שלכם, ולכן אם אתם לא מוצאים את הזמן להתאמן, חשוב לדעת כי אתם בהחלט יכולים לעשות את זה – וזה קל מכפי שחשבתם. למעשה, תתפלאו לשמוע אבל מעבר להיבט הבריאותי, לפעילות ספורטיבית יש השפעה משמעותית על רמת האושר שלכם. לחץ ומתח מהווים חלק מהגורמים שמשפיעים יותר מכול על מצב הרוח של סטודנטים ועל כן לפעילות עצמה יש יכולת לשפר את מצב הרוח באופן מידי ובכך לתרום לשיפור הפרודוקטיביות בזמן הלימודים ובוודאי בזמן תקופת מבחנים שנחשבת לתקופה המלחיצה והמאתגרת ביותר בעבור כל סטודנט. אז איך בדיוק אפשר לשלב פעילות גופנית בזמן העומס של הלימודים? להלן מספר דרכים:

חדר כושר ביתי

כיום ניתן דרך חברות מקצועיות לבצע הזמנה של ציוד ספורט שמגיע עד הבית. כך לדוגמה,  תוכלו לרכוש משקולות יד אונליין כמו גם מזרן וציוד ספורט נוסף, בעלות כספית נוחה. רצוי לפני הרכישה לבחון האם ישנם מבצעים מיוחדים בעבור קהל הסטודנטים, ובכך להוזיל את עלות הרכישה. כלל הברזל הוא שברגע שיש לכם את הציוד תוכלו להתאמן דרך צפייה בסרטוני יוטיוב או לקחת חלק בשיעורים המתקיימים דרך הזום. מדובר בדרך מצוינת להיכנס לכושר – ולחסוך את עלויות.

ממשקולות יד ועד הליכה: פעילות גופנית גם במהלך התואר

הצטרפות לקבוצת ריצה במסגרת הלימודים

ברוב המכללות כמו גם האוניברסיטאות מתכנסים מדי שבוע קבוצות של סטודנטים לריצה משותפת ברחבי הקמפוס ומחוצה לו. מדובר בדרך נהדרת להגביר את המוטיבציה בשל תחושת המחויבות אך גם ליצור מעגלים חדשים של חברים דרך הריצה. לא מעט זוגות הכירו דרך קבוצות כאלו ולמעשה נוצרת קבוצה מגובשת שלוקחת חלק בריצות משותפות לא רק במסגרת חובבים אלא גם בתחרויות ומרתונים כמו גם מפגשים משותפים שיעזרו לכם להיכנס לכושר, ולהרגיש חלק.

הליכה עם חבר/ה

אם אתם פחות בעניין של פעילות אירובית מאומצת, תוכלו להזמין חבר או חברה מהלימודים לטובת הליכה משותפת. ע"פ שורה של מחקרים שפורסמו עולה כי הליכה של 30 דק' בלבד מפחיתה בשיעור של 19% את הסיכוי למחלות לב, גם בקרב צעירים, ואפילו תסייע לכם לרדת במשקל. את ההליכה ניתן לבצע ברחבי הקמפוס בין השיעורים או בסיום היום, ובכדי להתמיד רצוי למצוא פרטנר קבוע.

חדר כושר

בקמפוסים רבים ברחבי הארץ הוקמו חדרי כושר לטובת ציבור הסטודנטים. מדובר בחדר כושר מאובזר הכולל את מיטב המכשירים כמו גם מאמני כושר שאיתם תוכלו לבנות תוכנית מותאמת אישית, בהתאם לצרכים שלכם. שימו לב כי היום דרך אגודות הסטודנטים ניתן לקבל הנחות משמעותיות בעבור מנוי לחדר כושר ברחבי הארץ, ועל כן מדובר בדרך מצוינת להקפיד על שגרת אימונים גם במסגרת הלימודים.

מאמן כושר פרטי

דרך נוספת להיכנס לכושר היא באמצעות שיעורי כושר פרטיים אותם מעבירים מאמנים באופן פרטי. עדיף לצרף אליכם מספר סטודנטים נוספים בכדי להוזיל את העלות, מאחר ולרוב העלות הכספית של אימון אישי יכולה להגיע לאלפי שקלים בחודש. את קבוצות האימון ניתן לקיים ברחבי הקמפוס כמו גם במרחב הציבורי בסמוך למקום המגורים, ובכך לתרום באופן משמעותי לחיזוק הגוף אבל גם הנפש.

לסיכום, לפעילות גופנית סדירה יש משמעות אדירה מבחינתכם כסטודנטים. ההמלצה הגורפת היא להקפיד על אימון של בין 30-60 דק' ולבצע את הפעילות בעצימות בינונית עד גבוהה כמו גם לגוון את האימונים, כך שתוכלו לשלב בין אימון אירובי לבין אימון בעצימות נמוכה, כמו אימון יוגה. הכי חשוב הוא לפנות לפחות כחצי שעה במהלך היום לטובת תפקוד טוב יותר הן בלימודים והן בחיים האישיים, כחלק מהעובדה כי פעילות גופנית סדירה מהווה את הבסיס לאורח חיים מאוזן ורגוע.